Plaza de las Glorias | Barcelona

Prospera el jardín de cactus…

12 Me gusta

Barcelona inicia la demolición de 37 fincas para ampliar el parque de les Glòries hasta los 30.000 m2: adiós a dos casas modernistas de 1914

Esta actuación forma parte del plan de transformación urbana del entorno y afectará a varias manzanas de la calle Consell de Cent, entre Castillejos e Independència

7 Me gusta

https://x.com/Terra_Futur/status/2065680063148994688

L’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de la Zona Franca signen un protocol per desenvolupar la nova torre pública a Glòries

• El projecte del futur espai preveu un mínim de 35.000 m² de sostre, amb una distribució d’usos que inclou 10.000 m² destinats a habitatge protegit, 20.000 m² per a usos administratius i 5.000 m² per a equipaments comunitaris
  • El Consorci de la Zona Franca liderarà la promoció i execució del projecte i assumirà el finançament inicial de les obres en el marc del seu desenvolupament, així com la gestió del futur edifici d’oficines com a operador del conjunt. Així s’estableix en el protocol presentat avui al DHub per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca, Pere Navarro
  • El projecte arquitectònic s’escollirà mitjançant un concurs internacional que es convocarà durant la propera tardor

Concurs internacional:

El projecte arquitectònic s’adjudicarà mitjançant un concurs internacional que es convocarà la propera tardor. El calendari preveu l’inici de la redacció del projecte al llarg del 2027 i l’inici de les obres entre finals de 2028 i principis de 2029, amb la voluntat que la primera peça que entri en funcionament sigui la d’habitatge. Aquest nou desenvolupament contribuirà a consolidar la plaça de les Glòries com un dels principals àmbits de centralitat urbana de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.

6 Me gusta

Han recuperado para la ciudad un espacio brutal en pleno centro que era una enorme rotonda autopista , una actuación que se da en toda las ciudades de Europa quitar el coche del centro de la ciudad para crear grandes espacios urbanos como esta gran plaza parque .

6 Me gusta

Concurso, guay, de la altura no sabemos nada

1 me gusta

Es de cajón que la altura debería ser similar a la torre Agbar para crear una puerta.

3 Me gusta

La ‘nueva’ torre Glòries de Barcelona: 35.000 m2 de vivienda protegida, oficinas y equipamientos

La distribución prevista reserva 10.000 m2 para vivienda asequible, 20.000 m2 para usos administrativos y 5.000 m2 para equipamientos comunitarios

El Consorci de la Zona Franca asumirá la promoción, ejecución y financiación inicial del proyecto, así como la gestión posterior del bloque destinado a oficinas. El diseño del edificio se elegirá mediante un concurso arquitectónico que se convocará el próximo otoño. El calendario previsto contempla que la redacción del proyecto arranque durante 2027 y que las obras puedan comenzar entre finales de 2028 y principios de 2029. La vivienda protegida será la primera parte del complejo en entrar en funcionamiento, una prioridad marcada por el consistorio en un contexto de creciente presión sobre el mercado residencial barcelonés.

Fuente: La ‘nueva’ torre Glòries de Barcelona: 35.000 m2 de vivienda protegida, oficinas y equipamientos — idealista/news

6 Me gusta

Imágenes de Residencial Gloria Diagonal.

11 Me gusta