Barcelona: Edificios para la Educación

No, has traído como ejemplo la Pompeu Fabra. No la Universidad de Barcelona.

Por cierto, la segunda universidad en el ranking no es de Barcelona, sino de Valencia.

En el Ranking, la Autónoma de Barcelona y la Pompeu Fabra están en el mismo rango que las dos madrileñas.

Insisto, a qué venía el ranking si ni siquiere sostiene tu argumento?

Y las mejores universidades cuales son?

Amén!!! Hay mucha más sensiblidad arquitectónica en los concurso que propone la Junta de Andalucía que los que propone la CAM y esto ha llegado ya a un nivel que no se puede seguir así.

La Universidad de Granada por ejemplo ha hecho un esfuerzo en sus nuevas facultades como la de Medicina o Arquitetura que Madrid no. Y en esto, si no actúas te terminan comiendo.

¿Cuáles son las 3 primeras mejores universidades de España? Venga dilo…

De hecho, hablando de la de Granada, no era esa la mejor Universidad de España en el último ranking de Shanghái? Me alegro por Andalucía. Parece que poco a poco…

1 me gusta

Pido perdón por tener que repetirte las cosas

El tema del ranking de Shanghai lo comenté en el hilo de la educación en la CAM. En mi opinión, sirve entre cero y nada para comparar universidades españolas. Y sí, la Pompeu me parece mejor universidad que la UCM o la UAM. Es más, en muchos aspectos posiblemente sea la mejor universidad española, en mi opinión.

1 me gusta

@octareyes ¿Quienes son los nobel que están en el consejo rector de la Pompeu Fabra? Que no lo digo porque no me lo crea ni nada, es porque me ha llamado la atención.

1 me gusta

Pujol en su Catalunya 2000, el blueprint qué ha marcado la política general catalana desde entonces aunque sea una región élfica incorruptible, insistía en lo vital que era apoyar a la universidad.

aún así, solo llega a raspar el mediocre podio español y a nivel europeo mantiene posiciones mediocres. A nivel mundial aún peor.

si la UPC o la UB estuvieran en la posición 30 mundial y el resto de españolas top siguen en la 200 ya tendríamos que mirarnos algo.

1 me gusta

MA Escola Montessori Ballester en Barcelona
Jorge Vidal

El proyecto aborda la reconversión de una vivienda unifamiliar en una escuela Montessori mediante una estrategia de intervención basada en la conservación, reutilización y puesta en valor de los elementos existentes que admiten adaptación al nuevo programa educativo. La propuesta reconoce la estructura original como soporte del proyecto, minimizando las demoliciones y evitando intervenciones invasivas sobre sistemas portantes y cubiertas, lo que permite preservar la identidad arquitectónica del inmueble y optimizar recursos materiales.

Fuente: MA Escola Montessori Ballester en Barcelona - Jorge Vidal  | Arquitectura Viva

2 Me gusta

Cornellà apuesta por la economía azul y acogerá la Universitat Marítima Europea de Barcelona

El complejo universitario será el primero dedicado enteramente a los estudios de este sector en toda Europa, remarcan los impulsores

2 Me gusta

De la UPC en Sant Adrià.

Nou edifici Campus Diagonal Besòs

Aquest nou edifici disposarà d’unes instal·lacions previstes per a respondre a necessitats i criteris essencials: Assolir l’objectiu Nzeb per a l’edifici, maximitzant l’eficiència i l’autogeneració i minimitzant l’energia emprada en el seu funcionament. La simplicitat en el traçat ens permet una contenció dels costos d’execució així com una facilitat en el manteniment posterior.

1 me gusta

Fabrica nova de Manresa

L’abast d’aquest projecte renovador serà molt important per revitalitzar tota la zona on s’integra, es passarà d’un recinte industrial a un recinte universitari on el coneixement rellevarà els telers. El projecte Fabrica Nova de Manresa ha de transformar l’actual fàbrica en el nou campus de la UPC, al qual es traslladarà l’edifici de la Politècnica, actualment ubicat a l’avinguda de les Bases de Manresa. El nou projecte universitari, que quan funcioni és previst que aculli fins a 3.000 persones i que se centrarà en l’economia del coneixement amb la tecnologia com a base, neix amb l’ambició de ser un referent a nivell internacional.

1 me gusta

Nou edifici de la Facultat de Nàutica

S’està desenvolupant el projecte d’un nou edifici de la FNB, aquest edifici gaudirà d’uns espais que estaran cridats a ser un node formatiu i tecnològic del sector de la nàutica. Les instal·lacions es convertiran en tot un referent innovador per a la docència de les ciències nàutiques. Alhora, es crearà una nova incubadora per donar empara a empreses emergents amb component tecnològic relacionat amb el que s’ha anomenat economia blava, que no és cap altra cosa que tot allò relacionat amb el mar.

1 me gusta

Nova FOOT del campus de Terrassa

El projecte consisteix, en el trasllat de la FOOT a la zona del nucli del Campus de Terrassa. Està prevista la urbanització i millora de l’entorn per consolidar la zona com a Campus Universitari. S’aprofitarà aquesta actuació per a la construcció d’una estructura subterrània a on pugui trobar-se l’aparcament que actualment és a l’exterior. A més a més, la superfície exterior seria aprofitada per a la instal·lació d’una nova zona verda, amb infraestructures com bancs, fonts, etc., perquè els estudiants i altres usuaris puguin gaudir de la nova zona construïda.

2 Me gusta

Nou edifici a l’ETSEIB

El projecte consisteix en la construcció de l’edifici DSL de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona. Aquest nou edifici serà a la cantonada de l’avinguda de la Diagonal i del carrer d’Adolf Florensa al Campus Diagonal Sud.

L’UPC creixerà a la Diagonal amb un nou edifici per als enginyers industrials

No hi ha qui no s’hagi fixat en les dues torres racionalistes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial (ETSEIB) a la seva sortida de Barcelona per la Diagonal. Aquest perfil urbà de l’avinguda canviarà en els pròxims anys amb la construcció d’un nou edifici per al centre de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), on conviuen uns 4.000 estudiants, professors i personal de suport. No és que l’escola busqui guanyar espai per donar resposta a una demanda més gran, sinó que necessita rehabilitar-se i, per fer-ho sense aturar les classes, ha de traslladar les aules a un nou immoble.

2 Me gusta

He sumado nuevas facultades, más las que están por venir en el Campus del Besòs, la nueva facultat de psicología de la UAB y otra de Matemáticas de la UB en Pedralbes.

Este último es muy chulo, me encanta.